Jučer su na otoku Braču, ne znam detalje jer i nisu bitni, prevareni radnici prosvjedovali i željeli se izboriti za neko pravo, ne znam koje jer ni to nije bitno.
Došla je policija, uhitila ih, pa pustila. Radnici su ispričali novinarima da su policajci bili pristojni, nisu ih čak ni prebili, o nekakvom ubijanju nije bilo ni govora.
Uvijek kad čujem takvu neku priču, uskoro će ih biti sve više, sjetim se tete Marije, sestre moga pokojnoga oca, rođene u selu Grabrova 16.O2. 1922. godine.
Bila je prekrasna cura, imam njenu fotografiju. To je selo, kad je ona bila mlada, imalo možda stotinjak stanovnika. Teta Marija je bila predsjednica USAOH-a. Taj podatak dobio je moj sin od nekog čovjeka koji se bavi poviješću našeg rodnog kraja.
Zaguglala sam USAOH, zaboravila sam što znače kratice iz prohujalog vremena. Ujedinjeni savez antifašističke omladine Hrvatske. Ne mogu vjerovati.
Djevojka rođena u selu zaista bogu iza nogu krenula je boriti se protiv fašizma? Zašto? U što je vjerovala? U svijetlu budućnost? Stavila je život na kocku da bismo mi, ja i moja djeca, živjeli u ovoj i ovakvoj zemlji?
Stavila život na kocku? Nije. Izgubila je život za ovo. Nijemci su je zgrabili na kućnom pragu 22.11.1944. godine i odveli u jedan od svojih koncentracijskih logora.
Znala sam da su moju tetu Mariju odveli Nijemci ali ne i da je netko zapisao datum. Da li sam ponosna na nju? Nisam. Da li je naša porodica, da li su njena majka i njen otac na račun njene smrti dobili nešto od Jugoslavije? Nisu.
Jugoslavija je njenom ocu, mom djedu, oduzela svu zemlju koju je on naslijedio od svoga oca i to je bilo sve što smo mi dobili od zemlje za koju je moja teta Marija dala život.
Do danas sam mislila kako je u najstrašnijim mukama umrla uzalud. A onda sam, zaista sasvim slučajno, jutros na netu naletjela na tekst moga sina i shvatila da je on naučio nešto na primjeru svoje pratete Marije.
Želim da njene kosti počivaju u miru ma gdje bile ali znam da ne počivaju. Međutim njena je smrt prosvijetlila i mene i moga sina – zato joj hvala. Evo teksta.
Ratni veterani od slave do poniženja
Veterani Domovinskog rata s vremenom postaju sve glasniji. Čini se kao da se svakog tjedna barem jedna udruga veterana oglasi povodom nekog događaja. Osjećaju se kao da ih je izdala vlast i izoliralo društvo i, nažalost, u pravu su.
Ali ima jedna stvar koju im nisu rekli kada su se dobrovoljno javljali da bi branili domovinu. Izdaja je dio paketa koji su dobili prvog dana rata, a domovini je najdraži vojnik koji ne preživi.
Ali nisu samo naši veterani na marginama društva. Moj prvi susret s ratnim veteranom je, paradoksalno, bio u Americi. 2000. godine radio sam kao šljaker u tvornici plastike u Indiani i tamo sam upoznao tipa koji je radio na stroju do mene. Bio je u tridesetim godinama i imao je prosijedu kosu. Pažnju mi je privuklo što nije bio ujednačeno sijed, već je imao tamnu kosu sa sijedim “otocima”.
Pitao sam ga zašto tako izgleda pa mi je pričao o tome kako je bio 1991. godine u Zaljevskom ratu i tamo je osijedio od posljedica otrovnog oružja koje američka vojska, naravno, nije koristila. Naša tadašnja plaća bila je skromnih 7 dolara na sat, a već na prvom sljedećem poslu, kao socijalni radnik najnižeg ranga, zarađivao sam dvostruko više. Posljednjih nekoliko godina imao sam čast upoznati i niz hrvatskih ratnih veterana i od njih sam slušao slične priče.
Argentinski pisac Jose Narosky rekao je da u ratu nema vojnika koji nisu ranjeni. Zaboravio je dodati i da u miru nema vojnika koji nisu izdani.
Odmah nakon rata oni su, naravno, heroji. Tapšu ih po ramenima i daju im prednost u zapošljavanju. Dobijaju i “nagrade” kao što su povoljni krediti za aute i ne shvaćaju da mogućnost trošenja para nije nagrada nego navlakuša. Ipak, sve se čini u redu, ali to je tek varka.
Taj period je vrijeme tranzicije u kojem je važno da se branitelji osjećaju dobro, da je njihova žrtva imala smisla, da su cijenjeni građani. Kako bi to izgledalo da mnoštvu veterana tek izašlih iz užasa hladno kažete: \”hvala, dečki, a sada nestanite\”? Bilo bi klanja! Zato treba ići oprezno, pričekati da se malo smire i vrate oružje. Mogu zadržati jednu ručnu bombu, za vlastite potrebe.
Kada se stvari smire, kreće druga faza – poniženje. Beneficije su sve manje, postepeno u ljudima nastaje uznemirujući osjećaj da je njihova žrtva drugima, u stvari, neugodna.
To je normalno. Tko može razumijeti veterana? Civil? Oni koji izbjegli rat sretni su što je tako. Užasne priče branitelja kod civila mogu samo stvarati grižnju savjesti jer je teško zamisliti kako to izgleda kad ti granata raznese nekoga do tebe.
Heroji će reći da su se borili za dobrobit novih generacija. Hrvatska djeca koja su se rodila u ratnim godinama danas su punoljetni ljudi. Ne pamte rat, ali znaju što znači živjeti u siromaštvu, bijedi i socijalnoj nepravdi. Vide bogataše za koje se priča da su prije rata bili džeparoši, političare za koje se zna da su za vrijeme rata iz sporta ubijali civile i gledaju u sivo, nepregledno more sirotinje. Ratniku koji im pokušava objasniti da se borio za njih oni odgovaraju: \”Za ovo? Bolje da si ostao kod kuće!\”
Danas smo u trećoj fazi, dobu manipulacije. Braniteljima se serviraju lažni skandali da bi ih se lakše kontroliralo: protesti protiv suđenja Merčepu, koncerta četničke nevjeste Cece, a povremeno se izvlači i prašnjavo strašilo komunizma.
Mnogi to ne mogu izdržati pa iskoriste onu jednu bombu koju nisu vratili. Američki SOS telefon za veterane je od 2007. godine primio 85,000 poziva. Tako je spriječeno 2,100 samoubojstava.
Domovini nije stalo do bivših ratnika. To joj je u krvi. Ona poput psihički poremećenih roditelja, opsjednutih samo svojim potrebama, vapi: \”Ne pitaj što domovina može učiniti za tebe, već ono što ti možeš za nju\”. A je li ona ikada učinila nešto dobro za svoje građane?
Slaven Hrvatin, objavljeno 31.1.2011.
Najžalosnije od svega je što na ovim balkanskim prostorima ljudi ništa nisu naučili iz povijesti. A kako stvari stoje, nikada ni neće, bar ja to neću doživjeti.
Četnička snajka… Ujna Tereza…. Jao.
“U gradjanskom ratu sve je ogavno, a najogavnija je pobeda” reče jedan pametan čika, a nije bio ni Srbin, ni Hrvat. Bio je normalan čovek.
Dakle, državu savršeno boli ona stvar i za heroje i za grobove. Državu zanimaju samo pare i moć. I tu je kraj svake priče o socijali, o patriotizmu, o humanosti.
Tačka.
Sin Slaven piše isto tako dobro kao mama Vedrana!
Dobri i mama i sin.dobar odgoj… I dobro vodjenje stranice. onaj tekst o krvosisajucoj deci pa onda detetov tekst;). E kako je vecina ljudi(mislim na ceo balkan a u stvari i ceo svet) naivna i glupa. nije ni cudo sto smo u ovakvim govnima.POCIVAJMO U MIRU.
Poštovana, vidim da ste prava Hrvatica, da volite svoj narod i da ste na strani pravde – a za razliku od mnogih drugih – NE MRZITE pripadnike drugih naroda. Uvjek ili uvek pogodite “u sridu” ! Ne smem mnogo da vas hvalim jer vaš muž može da to shvatiti kao udvaranje. No, pređimo na suštinu. Erih Marija Remark je u romanu “Na Zapadu ništa novo” opisao klanicu na zapadnom frontu u I. sv. ratu. Mi možemo da kažemo: ” Na Istoku – Balkanu – ništa novo” Isti je slučaj i sa našim braniteljima protiv bombardovanja NATO bratije. Sada ti ljudi koji su danima bili pod bombama “heroja” koji su sa bezbedne visine i daljine bombardovali uglavnom civile, jer je ubijeno više civila u Srbiji nego vojnika i policajaca. Zaista je “Milosrdni anđeo” voleo one u uniformi. Ti momci nisu dobili ni dnevnice za strah, a neki policajci koji nisu ni videli bombe tukli su ih pendrekom jer su tražili nadnice za strah koje im pripadaj po zakonu. Demokratija na (ne)delu. Reč “patriota” kod liberala izaiiva podsmeh. Oni su ratovali po kafićima protiv bombardera NATO, a sada ismejavaju one koji su bili pod bombama. Vaši dragovoljci imaj barem neke privilegije, a naši regrutovani nemaju ni pet (5%) posto od onoga što imaju vaši dragovoljci.
Ništa novo u Srbiji. Vi ste sigurno čitali od Laze Lazarevića “Sve će to narod pozlatiti”! General i heroj iz I.sv. rata vojvoda Mišić umro je u bedi u Beogradu. Jednog drugog starog generala (više od 80 godina) su skojevci pretukli na smrt kada su oslobodili Beograd. Na Krfu su srpski vojnici gladovali dok je sin Nikole Pašića ludovao kolima i pogazio jednog grčkog građanina – funkcionera opštine Krf. Političari počinju ratove, a vojnici ih vode i umiru, a političari uživaju krvave plodove vojničkih patnji!
Na Balkanu ništa novo!!!
3A xPBATCKE BETEPAHE nije tako crno kako se iz TEKCTA naslucuje! 3HAM licno jednoga koji zivi Y TOPOHTY, gde je ziveo i pre rata, pa je bio dragovoljac neke 3 godine, pa imao srecu da OCTAHE ziv, pa sada prima nekih 800 EYPA mirovinu – redovno!
SRPSKI veterani o necemu TAKBOM CAMO mogu da CHEBAJY… 🙁
PS imao sam u porodici IDENTICAN slucaj, samo je to meni bila strina, ali ISTO hrvatica, ISTO partizanka i ISTO – Marija, CAMO JE OHA prezivela CBE PATHE CTPAXOTE i umrla kasnije prirodnom smrcu, HECPETHA zbog raspada YUgoslavije i smrti voljenog marshala 🙁
“Blagoje (otac ratnog invalida prim. komentatora) je još donekle govorio: „Sve će to narod pozlatiti!” Posle je okrenuo na: „Sve će to tebi bog platiti!” Naposletku se propije i tu skoro umre. A njegov sin prima izdržavanje iz invalidskog fonda i — prosi! ”
Laza Lazarevic: Sve ce to narod pozlatiti.
“radnička klasa nema domovinu”, mislim da je to još K. Marx napisao – jučer je jedan radnik kamenoloma na Braču poderao pred kamerama Spomenicu tzv. domovinskog rata i vlastitim životnim iskustvom posvjedočio istinitost tih riječi
@prolaznik;Zasto je to za tebe tzv.domovinski rat,zar nije?
@ Oldin – naravno da to nije nikakav ‘domovinski rat’!
velikom bratu NIJE odgovarala PROSPERITETNA DRZAVA gde NISTA nije prodato ni predato ZAPADNIM ZLIKOVCIMA i gde stanovnistvo zivi NORMALNO i bez prevelikog duga stranim lihvarima!
to je SUSTINA, a razni patriotizmi sluze tome da je sakriju 🙁
pridjev “domovinski” nalijepljen je na taj rat – nakon rata i to u svrhu njegove sakralizacije i ideološkog pokrivanja svega onog što se u to vrijeme događalo “u pozadini”
Ako se ono u Bosni moze zvati”otadzbinski”rat,zasto to ne moze u Hrvatskoj?
@ Odin – nemoze ni u boZniji, to je ISTA stvar BA/BRE! 🙂
‘otadzbinski’ bi se trebao zvati u Srbiji, posto je tamo Otadzbina, a Hrvatska je Domovina?! 🙂
nisam siguran kako bi se reklo to u boZniji, ali izgleda da je to tamo PODELjENO po regijama, pa su svi termini – ‘ispravni’? 🙂
recimo da bi muslimani to mogli zvati ‘oslobodilacki’ rat?
u zakljucku – svi smo ‘PATILI’ i bili ‘ZAROBLjENI’, u lancima i jednoumlju, a sada smo ‘slobodni’ i vlada democraCIJA! 🙁
to smo ziveli BOLjE na dan TiTo-ve smrti (STO JE BILO TACNO PRE 32 GODINE) se nigde NE spominje!? 🙁
O pogibiji prvog vijest je stigla vec prvih dana 41e, tek sto je Hitler naredio juris- da su ga ubili Siptari na granici sa Albanijom. Mladjahni vojnik. Jedina nepotvrdjena vijest o drugome je da su ga ubile ustase i da je “sahranjen” u nekoj zajednickoj grobnici. Treci je na Neretvi bio ranjen. Povijesna zbiljnost nam je naredjivala da vjerujemo kako su dosli cetnici i Nijemci i poubijali ranjenike. Nije. Vrhovni je zapovijednik sjedio dobro zasticen i nije dao da se ranjenike spasava; trebalo ih je sto vise izginuti. Cekao je onog Engleza pa kad taj dodje da vidi sto vise izginulih partizana. Englez je namjerno kasnio, ranjenici nisu htjeli tek tako crknuti pa je vrhovni vojni strateg naredio da se srusi most i tako omogucio ranjenicima, onoj sretnijoj polovici, da nikad ne prijedju Neretvu nego da budu izresetani njemackim smajserima. Tako bar nisu morali postajati ogorceni sto ce im se sa porodicama u miru desiti. Tri, dakle. Ni jedan nije ima vise od 25 godina. Baku i dedu zauzvrat ustase uz drvo i u zadnji cas ih spasio- ustasa. Baka je crknula od tuge jos u ratu,a dedu sloboda 45e nagradila tako sto ga je iselila sa vjekovnog ognjista, pa vlakom bez voznog reda u Slavoniju. Tamo ga “slucajno” udario biciklista, ucesnik Jasenovca, te deda brzo ode Bogu se samom zaliti. Ni taj nije imao razumijevanja. Ni onda, ni poslije, ni za vijeke vijekova.
Gruban Malic says:
Ranije sam te kritikovao zbog tvog stila i “stilskih figura”, a sada:
Bravo Grubane! Takvog te cenim! Odmerenog, kulturnog, pristojnog, dobronamernog …i mnogo si UBEDLJIVIJI, vjeruj mi na reč. Lepa reč i gvozdena vrata otvara. Zao vjerujem da će ti se uskoro na lep način obratiti i naš Vječiti virtuelni ratnik i kolega, ali bez spiskova…za j…
Gruban Malic says:
22:23 on May 4th, 2012
u zakljucku – svi smo ‘PATILI’ i bili ‘ZAROBLjENI’, u lancima i jednoumlju, a sada smo ‘slobodni’ i vlada democraCIJA! 🙁
to smo ziveli BOLjE na dan TiTo-ve smrti (STO JE BILO TACNO PRE 32 GODINE) se nigde NE spominje!? 🙁
Bravo, svaku ti reč potpisujem!!! Samo da neki sa ispranim mozgovima na sve tri i više stranna shvate suđtinu i da priznaju da su se po koji put u istoriji/historij borili za interese stranih porobljivača i njihove imperije. (Ne zalažem se ni za novu YU, a niti za neiskreno “bratstvo i jedinstvo”, jer idealnog bratstva i jedninstva nema ni u kući, već za kulturan, civilizovan odnos i suživot – bez mržnje i glupih predrasuda!
U zlom oku, lepom il’ veselom…
Iskri grabež kao zmije ujed
U dobrom je blagost i mirnoća
Leti ptica da zagrli svet.
by BRNNN
Bravo Vedrana i Slavene! I Srbija je puna trajno unesrecenih i na razlicite nacine obogaljenih koji su, voljom slepih vodja i shizofreno nabedjenih mesija, gurnuti u ratove, dok su debele i sebicne politicarske guzice lesinarski grabile svoj plen. Danas niko da ih udostoji ni razgovora o njihovim problemima. Mnogi nemaju novca ni za ortopedska pomagala, a o banjskim lecenjima i egzistenciji porodica, da ne pricam. Katkad nam, shodno dnevno politickim interesima, izvuku nacionalizam i slicne ideje koje su nam devedesetih plasirali da nam skrenu paznju sa gladnih stomaka. Uzas! Svima nama na ovom nesrecnom tlu treba da je za nauk da im vise ne verujemo, da se okrenemo sebi, jedni drugima, Bogu i svim onim zdravim izvoristima nade za bolje danas i sutra. Veliki pozdrav za Vas!
SrBija je jedina bila za očuvanje EX YU !
Jel zato najviše kriva ?
Ko je kakva ”dobra” dobio od cepanja, rascepavanja, rasturanja, ”razjebavanja” ??? ??? ???
Evropa se ujedinjuje zar ne?
A JA SAM TU I ČEKAM… ( baš tamo gde je najgore )
* * * * ERMENAH * * * *
@ Miki MAYC – ne vuci me za jezik pliz? 🙂
ne treba mi mnogo, imam ‘KPATAK fitilj’ i odavno sam ustanovio
KAKO CE CA CTOKOM MOPA – CAMO KAO CA CTOKOM 🙂
diplomatija, obziri, kultura, manir, akademski nivoi i domace vaspitanje su samo ZA LjUDE, a nisu svi – TO?! no, na Brdovitom Balkanu smo i u zemljama KRVI i IDIOTA kao sto je Vedrana lepo ustanvila, pa vazi pravilo: u svakom kukolju IMA ZITA 🙁
kao sto sam zloslutno najavio, a iz prethodnih diskusija na politicke teme je to i ocigledno – “CERACEMO SE JOS’! 🙁
tradicionalno, treba da prodje nekih 4 decenije, dakle,
DRAGA DECO – za 2031. SPREM’TE SE SPREM’TE! 🙁
Y3 OBAKBE rodiltelje i ucitelje istorije kao sto smo mi, i uz vecitu i nesebicnu pomoc i podrsku nasih ‘zapadnih saveznika – nema drugog scenarija… 🙁 🙁 🙁
@BRNN ….. “SrBija je jedina bila za očuvanje EX YU !
Jel zato najviše kriva ?
Ko je kakva ”dobra” dobio od cepanja, rascepavanja, rasturanja, ”razjebavanja” ??? ??? ???”””””
Srbija je razbila YU …. ali nije radi toga najvise kriva vec radi toga sto je najvise ljudi protjerala i pobila, zato sto je najvise toga srusila i zapalila, zato sto je najvise mrznje posijala i zato sto je napravila genocid (dokazano i presudjeno) o kome ce se uciti na casovima povjesti u cijeloj Europi i sire.
PS Znam da ce sada krenuti price o Jasenovcu i zlocestim Turcima i Kosovu ….. i evo da ttu pricu skratimo u pravu ste!!!! ali to ne mjenja cinjenica gore pomenute!!!
eto ga opet ovaj ‘istoricar’ 🙂
sveje kod njega i onog drugog ‘dokazano’,
i sve su to ‘cinjenice’ tako kazu i ‘slobodni medjiji’ ZAPADNIH ZLIKOVACA, a i ‘sud’ u Hagu (koga americki FASISTI ni ne priznaju)
to su oni ISTI sto pishaju po njima gde god stignu, ubedjuju ih da ih vole i da je boZnija ‘normalna drzava’ 🙂 🙂 🙂
koja ima svetlu buducnost i gde se gradi bratstvo-jedinstvo…
Opet,jedni te isti likovi na svakom postu.Seju mrznju na svakom koraku,umjesto da komentarisu kao normalni ljudi.Dokle ce adm.tolerisati ispade pojedinih komentatora,ima li kraja tome?Sa svakoga posta, normalni komentatori odustaju i prestaju da se oglasavaju.Neki komentatori su pronasli pravo mjesto za lijecenje svojih frustracija.Vedrana ne moze proizvesti toliko postova,koliko ih pojedinci mogu ugasiti!Dokle,bre?
Jesam li nesto slagao ????? izmislio????? nekoga uvrijedio???? sejao mrznju????? sta gdje i koga????
……. ili mislis na Glavica koji
@ Odin – KAJ CAM JA HEKAJ CEJAO TY? 🙂
ovde se TPEHYTHO odlicno drzimo, sve je mirno i u rukavicama, diplomatiski i uctivo, KAJ JE – JE! 🙂
razlicita misljenja se podrazumevaju i OHA HE KBAPE nikakav Blog, a YESLITTLEDUCK (DaPache), RAZLICITO razmisljanje Vedrane Rudan, (u odnosu na bedaste papagaje iz ‘slobodnih medija’ koji su nekada po ‘svoje mislenje’ isli u Komitet, a danas kod CNN-a), upravo i JESTE VREDNOST ovog Bloga!
i daj mi molim te PLIZ definiciju, sta je to NORMALAN DISKUTANT?
bez nas ‘nenormalnih’ CBAKA diskusija bude MPTBA posle nekoliko KOMEHTAPA, a ideja svakog Bloga je da na njemu bude mnogo diskusija, PA3MEHE misljenja, a ne da CBE CTAHE JEP CY TY CAMO nekolicina ‘normalnih’, zaostalih iz BPEMEHA jednoumlja 🙁
slazem se da ne treba tolerisati PRIMITIVIZAM, VULGARNOST & UVREDE, ali – KAO YBEK, OHA CTPAHA KPEHE TAKO!? 🙂
ako se zeli DUGACKA DISKUSIJA onda Y CBAKY TEMY treba ubaciti malo Drazu i malo Vukovu kradju SRPSKOG jezika od dobrocudnih bosanaca, malo ‘genocida’ i svetlije buducnosti boZnije kao male YU & KPAJA HEMA! 🙂 🙂 🙂
‘TETKA Marija’, CAMA, HEMA sanse da bude dovoljno zanimljiva i da se izbori 3A CBOJE MECTO pod suncem gde ima tisuce i hiljade KOMEHTAPA – od 10-tak KOMEHTATOPA 🙂
@ GoGo – da, uvredio si ZDRAV PA3YM!
A HAPABHO da si sve slagao i izmislio… 🙁 🙁 🙁
time si INDIREKTNO, mada mozda HECBECHO, neke uvredio i CEJAO nacionalnu mrznju i netrpeljivost! i to taman sada, kada smo videli KAKO JE CAPAJEBO CA DUZNIM PIJETETOM odalo postu zrtvama ZLOCINA nad kolonom JHA… moguce da si bio jedan od ucesnika tamo? sta ste ono vikali, potseti me? 🙁
Kada sam rekao normalni komentatori,mislio sam na ovakve komentatore poput Jaca VA.Nisam mislio na tebe,jer ti na svakom postu zapostavljas temu,a obrusavas se uvijek na neke zavjere i urote zapadnih zlikovaca.Ovdje je tema drzava,i njen odnos prema veteranima rata.Kakve veze ova tema ima sa nekim dogadjajem u Sarajevu?Mislim da svjesno opstruises temu ovoga posta.
@ Odin – imas problem sa misaonim procesom?
A TKO HE CXBATA – TAJ HE PA3YME? 🙂
PATHE BETEPAHE xPBATCKE, SRBIJE, CAPAJEBA itd. niko zivi ne sljivi ni za suvu sljivu, izasli su odavno iz mode, svuda CAMO CMETAJY, BALAST koju drzava zeli da zaboravi… 🙁
OMETAJY HAM PA3BOJ(E) 🙂 🙂 🙂
ali POENTA je upravo to da su SVI ONI
(bas kao i svi ostali koji nisu veterani) ZRTVE upravo
TE YPOTE / 3ABEPE ZAPADNIH ZLIKOVACA KOJY si spomenuo, cemu te, izgleda bezuspesno, poducava i Vedrana…
a slicno tome, samo na lokalnom nivou, pise i jaca VA, mada je i ona odlutala sa teme? TETKA Marija se ne spominje, a ni njeno niti BETEPAHCKO uzaludno zrtvovanje za IDEALE kojih CE CYTPA niko nece ni secati… 🙁
Odlično draga Vedrana,ono što Jaca reće potpisujem…
Opet ista priča…nevjerovatno,koja pokvarena ploča :-)Fakat normalni ne mogu ništa od ovih što se ponavljaju…
Kako bi Tito sad mogao reći:JA VAM OSTAVIH SVIJET DA VAS POŠTUJE,A ŠTA VI URADISTE!?
“Srbija je razbila YU” – svi dogadjaji od Titove smrti su usmjereni samo na ostvarenje “vekovnog sna ” ….policija i JNA se “posrbljava” kadrovskom politikom, prenose se mosti i kosti tamo-‘vamo, Slobin govor na Gazimestanu poslije ukidanja kosovske autonomije i prijetnja “Opet smo pred bitkama i u bitkama. One nisu oružane, mada ni takve još nisu isključene…”
odbijanje svih prijedloga iz predratne serije pregovora, aktualiziranje starog cetnickog sna o granici Virovitica-KA-KA, prijetnje srpskih politicara i osnivanje SAO ….. itd itd…
” …. ali nije radi toga najvise kriva vec radi toga sto je najvise ljudi protjerala i pobila, zato sto je najvise toga srusila i zapalila, zato sto je najvise mrznje posijala….” etnicko ciscenje SAO , ubistva civila, bombardiranje, rusenje i paljenje … Vukovar, Dubrovnik, Zadar, Sibenik, Karlovac, Ravno, Sarajevo, Mosstar ……..ubistva i logori za nesrbe oko Prijedora i sirom BiH …… Koricanske stijene, Uborak itditd …. kulminira izvrsenjem genocida i istocnoj Bosni ….. od ukupno ca 100.000 stradalih samo u BiH su 64.000(34.000civila) Bosnjaka, 25.000(4.074 civila) Srba i oko 8.000Hrvata.
“…. i zato sto je napravila genocid (dokazano i presudjeno) o kome ce se uciti na casovima povjesti u cijeloj Europi i sire.”….
Sud u Hagu je medjunarodni i treba biti umobolan i smatrati ga dijelom “zavjere ” protiv bilo koga…..
Sta je dakle ovdje nejasno? i nerazumno? Nista nije izmisljeno ili laz …. a znamo kako funkcionira Glaviceva glava i mozak! 🙂
@goran;Poslije ovoga tvoga teksta,ne treba neka velika pamet da bi se shvatilo,odakle i od koga su stigli problemi za EX YU.Slazem se s tvojim tekstom i potpisujem ga.Ali bojim se, da si opet zagrizao na grubanovu udicu.Citao sam prosle postove, i ustanovio da vjesto izbjegava govoriti o sustini problema,o zadatoj tematici koju nam je Vedrana ponudila.Tema je,veterani i odnos drzave prema toj populaciji.Zato ja predlazem, da se fokusiramo na probleme koje imaju svi pripadnici veterana,u svim drzavama nastalih raspadom “YUGE.”
PS.Slazem se sa Monikom,glede teksta Jace VA,i potpisujem ga veoma rado..
STEREOTIPIJA POVRŠNOG UMA i PAPAGAJSKO GEBELSOVSKO PONAVLJANJE “ČINJENICA” – to su karakteristike nekih “blogera” ! Oni razmišljaju crno-belo. Hodaju po svetu a pogledi su im kao spot reflektori – uski i usmereni i jednobojni. Isto tako i razmišljaju: usko nacionalno, usko vjerski, usko stranački…UZAK UMA – USKA SHVATANJA ! Homo, homini !
Za njih nema UZROKA i POSLEDICA ! Krivica je samo I 100 %na drugoj strani. Naširoko raspredaju priče o tuđim zločinima, a zločine svojih sunarodnika prećutkuju (kažu samo, jeste i neki naši su činili zločine, ali pričaju tako kao da su SVI na drugoj činili zločine. Da su druge strane bili toliki zlošinci – ne bi oni danas pisali postove! Nema im pomoći. Oprosti im Bože jer ne znaju šta rade. Poenta je blogu gospođe Vedrane Rudan u tome da se to NE PONOVI! Da budemo BOLJI ljudi, bolje komšije, susjedi. U suprotnom to vodi u neku novu 2021… ili 2031….i opet će neki drugi PRIČATI ISTE PRIČE!
Dakle, tema je gospodo virtuelni ratnici ispred svjetlucavih ekrana: ODNOS DRŽAVE PREMA UČESNICIMA RATA – bez obzira kako ga nazivali. Ondos PREMA zaluđenoj RAJI – TOPOVSKOM MESU koja je milom ili silom naterana u bratoubilački krvavi rat. Bez obzira da li voleli Tita ili ne, ali on je o svojim saborcima zaista vodio računa, a ove “demokrate” vode računa o belim limuzinama, jahtama, vilama… Reći će neko – nema novca, para. To je večita floskula. ZA RAT I ORUŽJE UVEK IMA PARA, A ZA ŽRTVE RATA RETKO I MALO! Homo, homini !
Braćo nesrećna balkanska – NE PALITE NOVE VATRE MRŽNJE!
@ Diogen … ako insinuiras na moj post onda obrati paznju na rijec “najvise”. Znaci ja nigdje nisam rekao da su svi Srbi radili neke stvari i da nijedan Hrvat ili bilo tko drugi nije naudio nijednom Srbinu. Nazirem opet da bi se ti lagano osvrnuo na Jasenovac a mozda i Turke …. glede “uzrok-posledica” ali si se uspio suzdrzati.
PS. Tacna je tvoja tvrnja da ja mozda ne bih pisao na ovom blogu uopce da su svi Srbi bili tako “zlocesti” ….
ali sjeti se toga kad budes poceo pricati o zlim ustasama ili o 500godina turskog zuluma!!!
Opet se skrece sa teme.Znao sam da ce se to desiti,i upozorio sam na to.I,opet se krivi napadaju,a oni koji su zapoceli”skretanje”ostadose neokrznuti!Diogen,zboris fino,a istovremeno pokusavas da ispravis nesto,sto se ispraviti ne da.Pokusavas da izjednacis krivicu za ono sto se desavalo 90-tih.Jedan komentator ide jos dalje,optuzujuci “sotonu”(papu),zapadne zlikovce i Evropu za sva zla na prostorima ex YU.Ni jedne rijeci o tome,odakle je to zlo pocelo!Na taj komentar reaguje goran,i dobija kritiku od Diogena?Ja sam isto voljan, da se govori o zadatoj temi,o veteranima rata i odnosu drzave prema njima,ali neki skrenuse s teme i odose na”sotone”i “zapadne zlikovce.”Sta to treba da znaci?Da ce neki opet da ostre kame,dok im “zapadni zlikovci”i”sotona”ne dadnu znak za nova klanja?Ne znam,ali imam osjecaj,lako ih je nagovoriti.
Miroslav Lazanski
Nemamo svi amneziju
Dobrovoljačka ulica u Sarajevu, 20 godina kasnije…
Kakvi su to ljudi, kakva je to sredina, da se čak ni mrtvi ne poštuju? Televizijski snimci komemoracije ubijenim pripadnicima JNA u Dobrovoljačkoj ulici u Sarajevu, 20 godina je od njihovog ubistva: rodbina i prijatelji tuguju, dok poveća grupa građana Sarajeva uvredljivo dovikuje, zapravo, urla. Između je kordon policije. Slika države BiH koja je pretendent za ulazak u EU? Kako ne bolujemo baš svi od kolektivne amnezije, da se prisetimo…
Rat u BiH nije započeo prvim metkom u Sarajevu, sukob je počeo upadom hrvatske vojske i muslimanskih paravojnih formacija u Bosanski Brod, pokoljem srpskog stanovništva u Sijekovcu. JNA je uspela da zaustavi dalje napredovanje hrvatskih i muslimanskih snaga prema Doboju i Travniku, da bi odmah zatim hrvatske snage iz Livna i Tomislavgrada, kao i regularne hrvatske jedinice pristigle iz Splita, krenule na Kupres sa južne strane. Sva srpska sela do Kupresa sravnjena su sa zemljom, stanovnici koji nisu uspeli da pobegnu pobijeni su. JNA je uspela da zaustavi i taj prodor, tako da je plan povezivanja Posavine i zapadne Hercegovine propao. To se sve događalo krajem marta i prvih nekoliko dana aprila 1992. kada BiH još nije bila međunarodno priznata kao država, i kada je formalno još bila u sastavu Jugoslavije.
Posle Kupresa na red je došlo Sarajevo. Sve do tada JNA je igrala ključnu ulogu u smirivanju napetosti, postavljajući se kao tampon-zona između sukobljenih strana. Tih dana pomoćnik komandanta Druge vojne oblasti JNA general-major Muharem Fetahagić obraća se gledaocima TV Sarajevo i apeluje da se prekinu sukobi na sarajevskim ulicama, da se prestane sa napadima na aerodrom Butmir, kasarne JNA „Jajce” i „Lukavica”, na Komandu Druge vojne oblasti, na Vojnu bolnicu. General Fetahagić upozorava da se poštuje dogovor postignut između stranačkih lidera i komandanta Druge vojne oblasti o prekidu svih sukoba, a da je sve drugo uvod u katastrofu.
Komplikacije u Sarajevu započele su podelom sastava MUP-a, proterivanjem Srba iz redova specijalnih jedinica MUP-a. Istovremeno su počeli opšti napadi i jurnjava na policijske stanice u Sarajevu, ali i u celoj BiH. Sve stanice i naoružanje u njima u Sarajevu, osim škole MUP-a na Vracama, preuzeli su pripadnici „Zelenih beretki” i „Patriotske lige” i proglasili se za branioce Sarajeva. Nakon prve noći kada su gradom odjekivali rafali i eksplozije, ujutro, na poziv televizije, građani su izašli na ulice zaputivši se ka zgradi Skupštine grada, ušli su u salu i zatražili da kompletna vlast podnese ostavku te da se hitno raspišu novi izbori. Alija Izetbegović je odmah došao u salu Skupštine grada, ali je tamo bio izviždan i isteran iz sale.
Za Sarajevo nastupaju dani i noći neizvesnosti. Puca se na sve objekte JNA u gradu, otimaju se vojna vozila, zgradu Komande Druge vojne oblasti opkoljavaju pripadnici „Zelenih beretki” i „Patriotske lige”. Oni upadaju u vojne stanove, pljačkaju, odvode ljude na takozvane informativne razgovore, maltretiraju porodice pripadnika JNA. Napada se zgrada Komande Druge vojne oblasti, muslimanske jedinice na nju pucaju sa položaja kod Pivare, kod Ekonomske škole, i iz rejona razmeštaja Vatrogasne brigade. Radio i TV Sarajevo vode bespoštedan propagandni rat protiv JNA. Kriminalac Jusuf Juka Prazina postaje gospodar života i smrti za Srbe u Sarajevu. ,,Zelene beretke” zarobljavaju osam vojnika JNA kod Butmira, kada je jedna manja jedinica JNA pokušala da razdvoji sukobljene strane na Ilidži. Zarobljeni vojnici JNA odvedeni su u Sokolović koloniju, maltretirani su i bijeni. Na Kovačima iznad Baščaršije „Zelene beretke” zarobljavaju kolonu kamiona JNA koji su zastali na putu da bi propustili sahranu.
Prvog maja napadnuta je fabrika eksploziva u Vitezu i radio-relejni centar veze JNA na planini Vlašić. Drugog maja napadnut je Dom JNA u Sarajevu, kao i Vojna bolnica koja je gađana „zoljama” i bestrzajnim topovima. Napadnut je i Školski centar JNA u gradu, a na obližnjem poligonu u Pazariću blokirano je 250 učenika i pitomaca vojnih škola. Na zgradu komande Druge vojne oblasti otvara se vatra iz mitraljeza, minobacača i artiljerije. U zgradi ima poginulih i ranjenih. Sve apele da se prekinu napadi, da se poginuli i ranjeni evakuišu iz zgrade Komande, muslimanska strana odbija i nastavlja sa vatrom.
U takvoj situaciji predsednik Predsedništva BiH Alija Izetbegović vraća se iz Lisabona u Sarajevo. Zadržan je u kasarni JNA u Lukavici, gde mu je obezbeđena potpuna lična bezbednost. Predočeno mu je stanje u gradu i zatraženo da on naredi muslimanskoj strani prekid vatre i omogućavanje da se Komanda Druge vojne oblasti evakuiše sa svim poginulim i ranjenim pripadnicima JNA. Izetbegović sve to prihvata, pristaje da bude u oklopnom transporteru UN zajedno sa generalima Kukanjcem i Mekenzijem na čelu kolone JNA. Pre odlaska u Lisabon, Izetbegović je sva svoja ovlašćenja pismeno preneo na Ejupa Ganića.
Napad na kolonu JNA u Dobrovoljačkoj ulici, iz etera stiže poruka pripadnicima „Zelenih beretki”: „Ubijte Aliju”. Glas dodaje: „Kljujo, skloni se, ja vodim ovu operaciju”. U Sarajevu dobro znaju čiji je to bio glas. Dobrovoljačka je bio pokušaj i da se ubije Alija Izetbegović. Od svojih. A optuži JNA. Otuda i takav stav zvaničnog Sarajeva prema tragediji ubijenih pripadnika JNA.
Miroslav Lazanski
OVDE SVE PIŠE I ZA DELA IZ TOG POSLA NEKO IMA MIROVINU, A NEKO NEMIR , NEKO RUKU MANJE , NEKO OBE NOGE , A SVI KOJI OVDE POKRIVAJU SVOJE ASPIRACIJE I GLUMATAJU INTERNACIONALIZAM KRIJU SE OD SOPSTVENE SAVESTI !
POZDRAV CARU GRUBANU- VLADAŠ CARE ! Predviđam nakon svog uključenja i dolazak BEZVREMENOG – zvaće ga GOGA – a onda zna se …
Da li se u HR dragovoljcima-braniteljima daju mirovine i za učešće u ratnim dejstvima na tlu BiH ?
@duleboy;Isto kao gruban i goran,i ti se udalji od teme.Tema nije rat u Bosni,nego veterani rata i njihov status.A,i ovaj clanak ti vrvi od neistina.Ali,da ne bi i ja skretao s teme,postavicu ti samo jedno pitanje.Zvanicno,rat u Bosni je poceo 92’godine,je li tako?Ako je tako,(a nije)sta je radio uzicki korpus u selu Ravno u jesen 91’godine?Zasto je sravnjeno sa zemljom,i ubijeno preko 30 civila?PS.Ne raspolazes “izvorom prvoga reda”(cista fakta)sto bi rekao poznati istoricar Leopold fon Ranke.O “faktima” M.Lazanskog suvisno je govoriti.Taj “vojni analiticar”je veoma poznat po svojim pristrasnim komentarima i niko ga zaozbiljno ne prihvata.Iako ne zelim vise polemisati o proslom ratu,volio bih da dobijem odgovor na dva postavljena pitanja.
Ko je hrvatskoj vojsci , kojim DOBROM , naredio upade na teritoriju BiH ? Krivousti je sigurno imao nečiju podršku … Neko mu je šapnuo – naredio , šta li …Ili je probavao ići stopama svoga BRATA Slobodana ? Malo su viskija zajedno popili …Znamo li sa kime su pili taj viski ?
JNA se tumači SRPSKOM vojskom – neopravdano – bila je to vojska JUGOSLAVIJE , Titove JUGE…
Lazanski lepo napominje – na OBJEKTE JNA NAPADALE SU NAORUŽANE GRUPE -dakle teorije o golorukom narodu i Gubec Begu nema …
Nema argumenata da se potvrde teze o dobrim i lošim momcima.
Postoje posledice – veterani su posledica svih marifetluka pravljenih na ovoj teritoriji … Pa dokle je trajala muzika plesalo se , a sada jel ima šta god za ručak .
Faktima ODINE ti manipulišeš – s.RAVNO , u sastavu SFRJ-krnja zbilja ,Užički korpus JNA regularba vojska SFRJ – delovanje poznato po posledicama na razmišljanje svih koji pravdaju svoja dejstva. Momčilo General Perišić suđen i osuđen u HAGU … Jel Ravno opravdanje HRVATSKOJ VOJSCI da uradi isto u Posavini?
Molim odgovor ODINE …
Da li se u HR dragovoljcima-braniteljima daju mirovine i za učešće u ratnim dejstvima na tlu BiH ? -ovo bi me takođe zanimalo … Ako ti nije teško Odine molio bih te za odgovor.
@duleboy;Na prvo pitanje mogu da ti odgovorim.Ne,niposto nije opravdanje Hrvatskoj vojsci da to isto ucini u Posavini.To je takodje ratni zlocin,po meni.Na drugo pitanje ne mogu ti odgovoriti,ne radim u Vladi Hrvatske.Odgovor potrazi kod njih..
Hvala Odine. Na ovoj adresi ću potražiti odgovore na svoja pitanja :
http://www.registarbranitelja.com/
@ Odin, GoGo & 3A CBE xPBATE – prestanite papagajski ponavljati iskrivljene cinjenice, i navoditi posledice – posle LAZNIH Y3POKA! 🙁
koga nazivate ‘agresorom’ CBE BPEME? JHA! 🙁
to je prvoklasna budalstina, A TO 3HA CBAKO normalan!
AGRESORI su bile grupe naoruzanih civila, pocevsi od Slovenije pa nadalje, koje su NAPADALE CBOJY drzavu – YUgoslaviju
i njenu REGULARNU BOJCKY – J.H.A.!
sve ostalo su NEBULOZE, i jeste tacno – diktirane od CTPAHE COTOHE rimskoga (ne zaboravimo da je krimo-katolicka mini drzava vatikan PRVA priznala novu endehaziju, xPBATCKY) i ZAPADNIH ZLIKOVACA koji su priljezno radili na svom cilju!
ono sto JE 3A CBE HAC katastrofalno je da NISU IMALI TEZAK ZADATAK, a to nece biti tesko ni 2031. 🙁
oni koji uporno traze neka istorijska fakta – treba da se drze ovoga i da pronadju PLANOVE o razbijanju YUgoslavije koji su postojali na divljem zapadu jos dok je TiTo bio ziv, pre svega u fasistickoj americi kao i u nemackoj… 🙁 🙁 🙁
nije tesko u zemlji KPETEHA pronaci i glasno-govornike, kao ovaj GoGo, koji ce ponavljati MAHTPY i zaludjivati omladinu KOJA HE 3HA CTBAPHOCT! 🙁
to je u ostalom i posao ‘slobodnih medija’, bas kao i u americi, ciji PROMASENI sistem se ubrzano uvodi na Brdovitom Balkanu 🙁
CARE moj naklon !
U svezi izbora na ovom linku je najlepša priča o Srbiji i odnosu Srbije prema vladarima i vlasti – SMEDEREVSKI NAMEŠTAJ :
http://www.treceoko.novosti.rs/code/navigate.php?Id=182&editionId=71&articleId=358
@Gruban Malic;Grubane,ja znam jednu notornu cinjenicu, koja glasi:goran nije ubio nikoga u proslom ratu,a isto tako ni ja.Zar je bilo potrebno toliko ubijanje civila?Zar je bilo potrebno dizati 4-tu armiju u Evropi,da bi se odbranilo nesto,sto je neodbranjivo?Ali,ja i dalje mislim da smo otisli od teme,i mislim da se o proslom ratu dovoljno diskutovalo.Ako je moguce, daj da diskutujemo o problemima koji tiste sve veterane iz prosloga rata.Htjeo bih da napomenem, i dam jedan divan primjer solidarnosti izmedju dojucerasnjih protivnika.Naime,poznato je svima da su dojucerasnji borci ABiH i borci iz RS-a strajkovali gladju pred Skupstinom BiH u Sarajevu,zbog svoga losega polozaja.Strajk je trajao vise od mjesec dana,a za to vrijeme veterani ABiH su skupljali izmedju sebe od svojih skromnih primanja,pomoc za veterane iz RS-a.Uspjeli su skupiti novac za jednu platu, i to su podijelili kolegama iz RS-a.Zasto da ne polemisemo o njihovom statusu,a da se manemo vise tog prokletog rata?
SFRJ je bila federacija sest republika i kao takva je prestala postojati izlaskom Slovenije iz te zajednica. Krnja Jugoslavija je pojam uveden za potrebe velikosrpske politike kao legalizacija zlocina koji su planirani za pociniti u ostvarenju te politike i zauzimanje linije Virovitica-KA-KA. Poslije one djecije predstave u Sloveniji JNA je izgubila svaki kredibilitet i dokazala da se stavila na stranu zastite i sprovodjenja jedne zlocinacke politike koju “expert” M. Lazanski pokusava legalizirati lazima.
izlazak beckih konjusara ne znaci prestnak postojanja DRZAVE, cak i da je taj izlazak bio legalan…
TAJ MOMEHAT JE vazan CAMO 3ATO sto OTCYCTBO pravei ozbiljne reakcije DRZAVE potvrdjuje TE3Y da je sve sredjeno na najvisim instancama da se sprovede zacrtani PLAN razbijanja YUgoslavije! da je TADA postojala cvrsta reakcija i da je nekolicina JAHE3A pohapsena – vrlo JE BEPOBATHO da do nepotrebnog gradjanskog rata NE BI ni doslo…
nikakvo ‘zauzimanje linije VKK’ nigde nije planirano niti bi bilo moguce, a SRBI Y xPBATCKOJ su bili lojalni gradjani sve dok nisu IZBACENI iz YCTABA i dok ih novo-ustasija nije pocela UBIJATI, sikanirati i proganjati na sve nacine 🙁
@ Odin – ubijanje civila je bilo NEOPHODNO da bi se DRZAVA raspala u KRVI, JEP CAMO TAKAB scenario odgovara ZAPADNIM ZIKOVCIMA! ne dolazi u obzir da se ljudi LEPO DOGOVORE, jer onda znaci da NEMA RUSENjA i da se ti ljudi ipak – SLAZU!? 🙁
ovo je PRINCIP americkog ‘uvodjenja demokratije’ koji se primenjuje SVUDA, a narocito tamo gde postoji ‘plodno tlo’ za to, kao sto je bio slucaj u YUgoslaviji!
da nije xPBATCKA pocela UBIJATI CBOJE SRBE – nikakav Sloba ih ne bi mogao nagovoriti da podignu balvane BRE! 🙁
STA je bilo prvo? sta je Y3POK? balvani su dosli kasnije, samo kao posledica… dogovor STRANIH AGENATA Slobe i tudjmana je ocigledan i iz primera na samom pocetku, kada je ‘vodja navijaca’ APKAH ‘uhicen’ Y xPBATCKOJ zbog sverca oruzja ‘navijacima’ u Kninu – pa odmah i PUSTEN 🙂
HAPABHO da je pusten – jer njega je ocekivao dalji ‘POSAO’ 🙁
KO CBE OBO HE PA3YME,
treba da nastavi da gleda crtane filmove 🙂 i CNN 🙂
slicno tome je i iZmetbegovic ‘pomilovao’ HEKE KPEATYPE i iz 3ATBOPA i LUDNICA su izmileli ‘branioci’ HOBE ‘demokratske drzave’ Y HACTAHKY cijih se imena svi secamo 🙁
pa je onda na nagovor cimermana PONISTIO DOGOVR iz Lisabona!!! KOGA je pitao? narod??? 🙁
poenta JE JACHA – pravilo ‘americke demokratije’ je da se NE DOZVOLjAVA DOGOVOR ako je to ikako moguce – nego se iz sve snage radi na tome da sve bude sasvim suprotno!
Odinu da pomognem u shvatanju problema-
Veterani u Srbiji ne postoje, sem ovih sa Kosova, iz 1999 , iz sukoba sa NATO.
Srbija nije učestvovala u ratu ni u BiH ni u Hrvatskoj.
Ako je ko i gde bio -išao je na vojnu vežbu.
Ako nemate rat, nemate ni veterane.
Ovo je i sada važeća praksa u državi Srbiji .
To znači da građani Sbije koji su u tom IGRANJU RATA stradali i bili teško povređeni odgovorni sami za lečenje koje nužno sledi .
Ako je ko izgubio svoju stvarnu ,živu nogu -sve što će dobiti je savet da je morao bolje da pazi gde staje!
http://www.wartrauma.org/
No na gornjoj adresi je udruženje koje se problemima veterana zaista bavi .
Bezuspjesno je ovdje baviti se temom posta.Uzaludno se nadati tome.Neki komentatori svjesno opstruisu i bolje je ne ucestvovati u svemu tome.
@dule bre ….. reci to svojim skorpionima !!!! al’ ga guslas …… guslas …..
@ Odin – CBAKA TEMA YBEK MOPA da posluzi za najvazniju CBPXY, A TO JE da se pokaze da su sustinski 3A CBE krivi ZAPADNI ZLIKOVCI koji HATYPAJY CBOJ fasisticki Novi Svetski Poredak… a becki konjusari – koji su hitlerovu BOJCKY ‘slavno’ docekali u zagrebu 41. – bi trebali znati da je IDENTICNU TERMINOLOGIJU koristio i njihiv tadasnji ‘oslobidilac’ 🙁
samo njima i slicnim primercima ‘ljudske BPCTE’, kao sto su recimo siptari, su podobne nove CNN ‘istine’ 🙂
MOHCTPYO3HA, HAKA3HA fasisticka tvorevina, koju su stvorili secikese, lopovi, KYPBE i ubice, GENOCIDOM nad desetinama miliona domaceg INDIJANSKOG stanovnista – moze prodavati svoje izmisljotine! 🙂 i plasirati CBOJY istoriju samo njima! 🙁
DRZAVA koja je SPRZILA nekoliko stotina hiljada Japanskih CIVILA i JEDINA koja je ikada bacila ATOMCKY PAKETY, drzava koja je UBILA preko 3,000,000 VIJETNAMACA i preko 1,000,000 IRAChANA (ogromna vecina CIVILi), drzava koja je bombardovala vise od 25 zemalja posle drugogo svetskog rata, drzava koja NE PRIZNAJE NADLEZNOST ‘medjunarodnog suda’ u Hagu nad svojim trupama, drzava koja TERORISE planetu – se usudjuje da SRBIMA drzi moralne pridike i nekoga ‘sudi’ za izmisljene ‘ratne zlocine’ i za ‘genocid’ u Srebrenici?! 🙁 🙁 🙁
treba da znate IZDAJNICKA (raz)braco da tim ‘istinama’ NIKO HA CBETY HE BEPYJE, osim vas… to sto vas je CNN naucio da su ZAPADNI ZLIKOVCI – ‘medjunarodna zajednica’ i vi
Y TO BEPYJETE – JE CAMO vas problem 🙂
vecina stanovnika planete Y TO HE BEPYJE, samo nema nacina a ni zelje ni potrebe da to vama objasnjava, a i nema dovoljno oruzja za INFORMACIONI RAT koji diktiraju fasisti… 🙁
to sto je glas svih ostalih, normalnih, mnogo tisi, ne znaci da su divljaci koji se neprekidno dernjaju u pravu! 🙂
amerika racuna na vasu glupost i pokornost, samo nastavite!
usamljeni glas Vedrane Rudan nece valjda previse da CMETA?
GOGO biće sudeći po tome kako ti ovde obrazlažeš svoje stavove da su skorpioni pre tvoji neg moji …
@ DuleBoy – GoGo boj HEMA CBOJE CTABOBE!
upalis IDIOT BOX (citaj – TeleViziju) i znas odmah tacno STA
TAJ & TAKAB MO3AK ‘misli’ 🙂
Dobro,dragi prijatelju.Obavjestio si nas sviju toliko puta o najvecem zlu na planeti zemlji,tj Amerima,a sada nas malo popusti.Pokusali bi nesto da kazemo oko veterana rata,ako je moguce.Ako si mogao primjetiti,Ameri nisu tema ovoga posta.Isto tako,da se primjetiti da su svi odustali od komentara!Cudno je to,zar ne?Gdje se god pojavite,postovi se gase??Pa,dokle bre?
@ Odin – gde se god pojavimo bude na TISUCE KOMEHTAPA,
A TEME gde se ne pojavimo su DOSADNE – pa brzo 3AMPY…
OKEJ, CAMO 3A TE, JA CE OTKA3YJEM, OTBAPA CE TEMA 3A PATHE BETEPAHE Y xPBATCKOJ! JA HEMAM KOMEHTAPA!
da vidimo sad ‘navalu’ diskutanata 🙂 🙂 🙂
@ dule …. jesu kao i uzicki korpus i niski specijalci ….. hehehehe …. bezi breeeeee
Gruban-care – GOGO je pustio bradu , stavio lenonke i maskirao se u svoju najveću noćnu moru ! SAD RATUJE SAM …
No što reče @ODIN kvari se dinamika … Verujem da će nekom budućem vremenu i svi početi da razumeju termin NEGATIVNOG SUVERENITETA ili naknadne konsolidacije pretpostavljene državnosti. Stari ram je pukao , slika se prosula i sad svi skupljaju srču …Od toga prave državu da ih niko ne vidi.
IZ TAKVOG MOZAIKA SLEDE I PRAVA GRAĐANA.
PS da dopunim – mislim da i VEDRANA RUDAN ne popusta i ne propusta da HAC CBE KOHCTAHTHO obavestava O TOM CBETCKOM ZLU, pa se samo mogu cuditi da ljudi kojima TO CMETA uopCe dolaze na BLOG? 🙂
radi MENTALNE HIGIJENE nije na odmet ponavljanje ‘gradiva’, to je u ostalom i po ‘udzbeniku’ – TO ISTO tadi i CNN i slicna ‘ministarstva istine’, a njih ne napadas da su dosadili ponavljanjem ISTOGA? 🙁
A 3A PATHE BETEPAHE Y xPBATCKOJ CAMO OBO JE KOMEHTAP: samo treba da su SRETNI da nisu veterani u americi! 🙂
sretni i PRESRETNI, jer bi tek onda shvatili sve kak’si spada…
@ Odin – jedan veciti i univerzalni KOMEHTAP HA TY TEMY:
koga BRE/BA Y xPBATCKOJ, boZniji, SRBIJI, chemerici, ili BILO GDE HA CBETY zabole racQu 3A PATHE BETPAHE???
oni su dobri samo ako su poginuli, da se ima gde mahati 3ACTABAMA, odrzati govorancija i odneti svece… 🙁 🙁 🙁
Sve je rečeno ! U očekivanju sledeće teme pozdrav svim veteranima svih ratova …GOGO ti se ne računaš u te!
duleboy says:18:56 ON MAY 6TH, 2012
Odinu da pomognem u shvatanju problema-
Veterani u Srbiji ne postoje, sem ovih sa Kosova, iz 1999 , iz sukoba sa NATO.
Srbija nije učestvovala u ratu ni u BiH ni u Hrvatskoj.
Ako je ko i gde bio -išao je na vojnu vežbu.
———————————————-
Škorpioni?
Arkanovi tigrovi?
Šešeljevi orlovi?
Oni nisu iz Srbije?Srbija nema prste tu?Oni su izmišljeni?Vojna vježba,kako da ne….
Dulceboy,nemaš pojma šta lupaš 🙂
… plus vikend-četnici, koji i nisu bili stalni pripadnici gore navedenih formacija … nego su dolazili ovamo – onako … čisto turistički … na ‘vojnu vježbu’ … u organizaciji poznate agencije – VRS.
Međutim, meni je je najbolje ovo – ‘ … iz sukoba sa NATO.’
Vedrana,
Pratim vas rad (pisanje) vec dugo. Na pocetku sam bila vise nego odusevljena, (procitala sve iz ‘Nacionala’, unapred i unazad), Posle toga je dosla faza ‘uspona i padova’, a sada sam pomalo (ne skroz) razocarana, ili blaze receno, daleko, daleko, od onog prvog odusevljenja. Mnogi ce sad da kazu: ‘Koga je briga za tvoje (ne)odusevljenje, nemoj da citas ako ti se ne svidja.’ To definitivno vazi za sve one koji Vas ne vole. Ali, u svakoj prici ima neko ‘ali’.
Skoro u svakom Vasem tekstu poruka je jasna, ogoljena do bola i pogadja pravo u srce svih onih koji Vas citaju. Vecina citalaca Vam je zahvalna, jer, konacno postoji neko bez ‘dlake na jeziku’, neko ko pise ono sto vecina nas misli. Odjednom, vole Vas na sve strane…Hrvati, Srbi, Bosanci….I nema veze sto prostacite (preterano), sto ste malo konfuzni i ponekad demantujete sami sebe. ma nema veze, ne pisete Vi zato da dobijete Nobelovu nagradu, jer da je to motiv ispostovali bi Vi sigurno osnovnu koncepciju u pisanju (setite se Hemingveja, lik nije bio previse originalan, ali tehnika pisanja fenomenalna).
Dakle, zasto Vi pisete Vedrana? Zbog istine, inspiracije, egzistencije, slave, ljubavi, mrznje….. Ne, ne i ne zbog ljubavi, definitivno. Neko ko je bio voljen i ume da daje ljubav ne pise kao Vi. Ni istina nije motiv, jer da jeste ne biste jednu istinu otkrili a drugu, u datoj temi jednako vaznu, sakrili a sve u cilju da napravite point. Inspiracija, mozda. Sami ste rekli da vam ideje ‘nadolaze’ cak i dok kuvate, verovatno placete dok seckate luk, pa se setite Vase tete Marije i eto nesto za nas…Egzistencije, definitivno, ne putuje se po svetu praznog dzepa (putovanja su lepa i skupa). Slava, isto tako, kad je covek slavan moze da kaze sta hoce i da se slika kako hoce….Mrznja. eh mrznja. Slatka je mrznja i to ona frontalna, prema sebi (razumljivo) i svima ostalima (jos razumljivije)…Ali ne zaboravite, citaju Vas i mladi i stari. Sta treba da misle mladi a sta stari citaoci? Treba li da se samoubiju jos danas ili mogu i sutra? Ili mozda za Bozic dok Vi u Becu pijete kuvano vino? Sve ste nam vec ispricali, popljuvali nasu proslost, sadasnjost i buducnost. Zivimo u zemlji beznadja i kriminala, porodicnih i seksualnih devijacija….mi smo Mrtvo more i jedina ‘riba’ koja se jos pracaka u tom moru ste Vi Vedrana. Ali cini mi se da se sve vise ponavljate i vrtite u nekom vlastitom, zacaranom krugu…I sta dalje Vedrana? Sta jos imate da nam kazete? Sve manje ili gotovo nista. Mozda da nesto predlozite! Nesto konstruktivno sto bi zatalasalo Mrtvo more!
Oprostite mojoj malenkosti sto se usudila da Vas kritikuje.
@ Rada – nema opravdane UOPSTENE kritike za IKONU ISTINE na Brdovitom Balkanu, a ako imate nesto POSEBNO da primetite, PITAJTE nas – doskutante, moguce je da cemo IMATI odgovor?
kao generalno UPUTSTVO – morate se uzdignuti iznad LOKALNE situacije i posmatrati ZAPADNE ZLIKOVCE u svuda primenjenom pravilu – pa cete odmah mnogo vise toga razumeti?
ZASTO Vedrana pise mene ne interesuje i potpuno je LICNO, a za sve nas i nebitno! VAZNO je da pise i da je to ONO sto i mi vidimo, mislimo i osecamo, A HE YMEMO TAKO da stavimo na papir…
ako se spremate da ‘sudite’ Drazi & PATKY – odmah ste na izgubljenom i pogresnom putu? 🙂
RATNI VETERANI SU UVEK TERET NA SAVESTI ONIH KOJI SU IH OTERALI U RAT. ONI SU SVEDOCI NJIHOVOG NEDELA!
Nekima je tema smješna. Reč je o ratnim veteranima, a ne o ratnim zločincima. Ima tu – gospodo – valjda razlike!
Država je nekom majka, a nekom maćeha! Rat je nekom rat, a nekom brat.
DOK SU JEDNI RATOVALI ZA VIŠE INTERESE (DOMOVINU, OTAŽBINU, AVLIJU…) DRUGI SU SE BOGATILI IZ LIČNIH INTERESA! SVE JE INTERES, OSTALO SU SAMO ZABLUDE I ILUZIJE!
Oni koji su drhtali u rovovima (nije bitno na kojoj su strani) su braća po patnji. Oni drugi koji su švercovali i mućkali – razni ratni profiteri – danas sa prezirom gledaju na veterane (Ratni profiteri su se držali maksime: “Za idealne ginu budale!” Oni imaju samo jedan ideal – bogatstvo. Zašto ti nisu podigli ratnički dom za osakaćene veterane koji su svoju mladost žrtvovali za svoje ideale.
U ratu jedni ubijaju zato što su naterani (ili iz raznih interesa, bilo “viših” ili “nižih!”
Drugi ubijaju iz straha da ne budu ubijeni.
Treći ubijaju iz osvete.
Četvrti i najopasniju su oni koji ubijaju iz zadovoljstva. Neki i u miru ubijaju iz zadovoljstva. Pogledajte lovce – ubijaju jadne životinje iz zadovoljstva. Onaj ko može da zakolje i ubije srnu – može da zakolje i ubije i dete, čovjeka!
Grubane Maliću, ili kako se već zoveš, piši ili ćirilicom ili latinicom, jer vjeruj, ovakvim “stilom” pisanja ideš na kurac svakom živom ko čita komentare.Fuck U